Kasza kuskus- Co warto wiedzieć?

Kasza kuskus jest znana w Polsce już od bardzo dawna. Szybka i prosta w przygotowaniu, a co najlepsze, psuje do wielu dań jako zamiennik powszechnych ziemniaków czy makaronów. Oferuje również wysoką zawartość białka, które jest nam potrzebne, a zwłaszcza osobą na diecie niskotłuszczowej. Jest lekkostrawna, nie zawiera cholesterolu oraz charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym. Kolejnym pozytywnym aspektem kupna kaszy jest jej niska cena i dostępność w różnych sklepach. Jest to idealny produkt do Twojej kuchni!

Właściwości odżywcze

Na 100 gram produktu znajdziemy około 360 kcal. Fakt, nie jest to mało, ale za to produkt wyróżnia się dużą zawartością białka. Ponadto jest zaliczany w diecie niskotłuszczowej ze względu na niską zawartość tłuszczu. Znajdziemy tam wiele cennych minerałów takich jak: żelazo, wapń, błonnik czy sód. Idealnie nada się dla osób chcących się odchudzać, jest łatwo strawna i sycąca.

Kasza kuskus a gotowanie

Jest to kasza, która nie wymaga wielkich zdolności kulinarnych aby ją przygotować. Całość trwa zaledwie 5 minut! Wystarczy zalać kaszę odmierzoną ilością wody lub bulionu według instrukcji zamieszonej na opakowaniu i odczekać chwilę, aż cały płyn zostanie wsiąknięty. Dla smaku, zalecane jest dodać szczyptę soli. Po tym czasie, należy rozdrobnić kaszę widelcem i jest gotowa do spożycia. Przygotowując kuskus należy pamiętać, iż zwiększa ona swoją objętość aż trzykrotnie!

Podanie kaszy na talerzu

To, w jaki sposób ją zjemy bądź podamy, zależy tylko i wyłącznie od naszych upodobań. Kuskus świetnie smakuje na słodko jak i słono. Idealnie nada się jako dodatek do ryby czy gulaszu. Można ją spożyć również z sosami owocowymi, warzywnymi, mlekiem, bądź jako zamiennik ziemniaków na przykład do zupy. W internecie możemy znaleźć wiele ciekawych przepisów na podanie kaszy na śniadanie, obiad czy kolację. Jest to banalny produkt, który możemy wykorzystać na wiele różnych sposobów.