Kasza kuskus- Co warto wiedzieć?

Kasza kuskus jest znana w Polsce już od bardzo dawna. Szybka i prosta w przygotowaniu, a co najlepsze, psuje do wielu dań jako zamiennik powszechnych ziemniaków czy makaronów. Oferuje również wysoką zawartość białka, które jest nam potrzebne, a zwłaszcza osobą na diecie niskotłuszczowej. Jest lekkostrawna, nie zawiera cholesterolu oraz charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym. Kolejnym pozytywnym aspektem kupna kaszy jest jej niska cena i dostępność w różnych sklepach. Jest to idealny produkt do Twojej kuchni!

Właściwości odżywcze

Na 100 gram produktu znajdziemy około 360 kcal. Fakt, nie jest to mało, ale za to produkt wyróżnia się dużą zawartością białka. Ponadto jest zaliczany w diecie niskotłuszczowej ze względu na niską zawartość tłuszczu. Znajdziemy tam wiele cennych minerałów takich jak: żelazo, wapń, błonnik czy sód. Idealnie nada się dla osób chcących się odchudzać, jest łatwo strawna i sycąca.

Kasza kuskus a gotowanie

Jest to kasza, która nie wymaga wielkich zdolności kulinarnych aby ją przygotować. Całość trwa zaledwie 5 minut! Wystarczy zalać kaszę odmierzoną ilością wody lub bulionu według instrukcji zamieszonej na opakowaniu i odczekać chwilę, aż cały płyn zostanie wsiąknięty. Dla smaku, zalecane jest dodać szczyptę soli. Po tym czasie, należy rozdrobnić kaszę widelcem i jest gotowa do spożycia. Przygotowując kuskus należy pamiętać, iż zwiększa ona swoją objętość aż trzykrotnie!

Podanie kaszy na talerzu

To, w jaki sposób ją zjemy bądź podamy, zależy tylko i wyłącznie od naszych upodobań. Kuskus świetnie smakuje na słodko jak i słono. Idealnie nada się jako dodatek do ryby czy gulaszu. Można ją spożyć również z sosami owocowymi, warzywnymi, mlekiem, bądź jako zamiennik ziemniaków na przykład do zupy. W internecie możemy znaleźć wiele ciekawych przepisów na podanie kaszy na śniadanie, obiad czy kolację. Jest to banalny produkt, który możemy wykorzystać na wiele różnych sposobów.

 

Kasza na zdrowie – kuskus

Produkt znany od wieków

Kasza kuskus jest produktem, przygotowywanym z pszenicy durum. Był on już znany w starożytności, a pierwsze wspomnienia o jego wykorzystywaniu pochodzą już z 2 wieku p.n.e. Tradycyjny sposób wytwarzania kuskusu opiera się na obróbce rozdrobnionych ziaren durum, które następnie obtacza się w mące. Przypuszczalnie z tej metody korzystali mieszkańcy obszarów północno-zachodniej Afryki, przygotowujący ręcznie ten wyjątkowo smaczny produkt zbożowy.

Kuskus jest popularną kaszą, używaną obecnie w kuchniach na całym świecie. Posiada on wiele cennych pierwiastków, pełniących korzystne funkcje dla organizmu. Do takich związków należą:

  • magnez, 
  • mangan, 
  • miedź, 
  • cynk, 
  • fosfor, 
  • potas, 
  • wapń.

Ich spożywanie wpływa na prawidłową pracę układu nerwowego i krwionośnego, odpowiednią gęstość kości oraz ich mineralizację, a także właściwe działanie układu pokarmowego, w tym wydolny metabolizm.

Oprócz tego, w kuskusie magazynowana jest witamina E, która ma właściwości regeneracyjne, odpowiedzialne za prawidłową odbudowę tkanki skórnej oraz wzmocnienie paznokci czy włosów. Znajduje się w nim również kwas pantotenowy, chroniący organizm przed bakteriami i wirusami. Znaczna ilość białka przekłada się na szybką odbudowę mięśni oraz wytwarzanie nowych komórek. Wszystkie te związki wskazują zdrowotny wpływ kaszy kuskus na organizm, która jest wyjątkowo smacznym składnikiem wielu potraw.

Jak przygotowywać kaszę kuskus?

Przede wszystkim produkt ten powinno się gotować na parze, ponieważ  zamaczanie w wodzie pozbawia go cennych właściwości. Kuskus będzie idealnym dodatkiem do dań głównych, a także ich głównym elementem. Doskonale sprawdzi się w towarzystwie gulaszy, sałatek warzywnych, a nawet owoców. Posiada on aromatyczny zapach i charakterystyczny smak, który można wzbogacić domowymi sosami, przyprawami lub ciekawymi dodatkami. Niepowtarzalną zaletą jest możliwość spożywania go zarówno na ciepło jak i na zimno, dzięki czemu będzie on dobrym rozwiązaniem na gorące dni w lecie oraz na zimową porę roku.

 

Co powinniśmy wiedzieć o kuskusie?

Czym jest kuskus?

Kuskus (https://www.bee.pl/9085-kasza-kuskus) jest rodzajem kaszy o bardzo ciekawych właściwościach oraz także bardzo wysokich wartościach odżywczych. Kuskus jest chętnie spożywany przez mieszkańców Afryki północnej, ale ma już swoich fanów na całym świecie. Powiedźmy sobie o kuskusie nieco więcej.

Kuskus nie tylko jest lekkostrawny, nie podrażnia żołądka, a do tego ma niewielki indeks glikemiczny. To wszystko sprawia, że może być spożywany spokojnie przez osoby, które chorują na cukrzycę. Jak powstaje kasza kuskus? Wykonywana jest z pszenicy twardej o odmianie durum. Ma okrągłe ziarenka. Jest nieco mniejsza od kaszy jaglanej. Kuskus się odznacza całym wachlarzem zalet, jednak do największej z nich należy zdecydowanie łatwość przygotowania konkretnej kaszy oraz także bardzo krótki czas gotowania. Wystarczy, że zalejemy ziarenka wrzątkiem, aby po kilku minutach napęczniały i już były gotowe do spożycia.

Z czym jeść kuskus?

Na rynku mamy dostępny pszenny kuskus. Warto wiedzieć jednak, że na rynku jest także dostępny kuskus ryżowy, orkiszowy, jak i także kukurydziany. Każda z tychże kasz ma swoje smakowe walory, które skomponują się z pewnością z potrawami słodkimi oraz słonymi. Tutaj wszystko zależy tak naprawdę od nas.

Istnieje bardzo dużo możliwości wykorzystania kaszy kuskus z uwagi na jej unikalny smak, jak i także elastyczność w komponowaniu z przeróżnymi potrawami. Idealnie się nadaje zarówno do potraw słonych, jak i także do tych, które podaje się na słodko. Kuskus zawiera sporo żelaza, a więc w połączeniu z witaminą C zwiększamy znacznie jego przyswajalność. Można to zrobić dodając do samego kuskusa czerwonej pietruszki czy też natki pietruszki. Co jak co, ale słyną z wysokiej zawartości właśnie tej witaminy. Kuskus możemy samodzielnie wykonać w domu. W Internecie znajdziemy sporo ciekawych przepisów. Poeksperymentujmy sobie i na pewno znajdziemy sporo ciekawych przepisów, które wprowadzimy do swojej kuchni na stałe.